Αυτά είναι τα 7 πράγματα που δεν μας λένε ποτέ οι πιλότοι για τις πτήσεις γιατί… τρομάξουν

Αν νομίζετε ότι γνωρίζετε τα πάντα για τις αναταράξεις, την ασφάλεια και το φαγητό στα αεροπλάνα μάλλον πλανάσθε. Πιλότοι λύνουν απορίες, αποκαλύπτουν μικρά μυστικά για τις πτήσεις και εκπλήσσουν, άλλες φορές ευχάριστα, άλλες μμμ…

Ακόμη και οι πιο συχνοί επιβάτες αεροπλάνων δεν γνωρίζουν γιατί οι πρωινές πτήσεις τείνουν να είναι ομαλότερες σε σχέση με τις υπόλοιπες, ότι οι πιλότοι συχνά κοιμούνται κατά τη διάρκεια των πτήσεων και ότι κάθε αεροπλάνο χτυπιέται από κεραυνό περίπου μια φορά το χρόνο.

Πιλότοι απαντώντας σε ερωτήσεις… απλών ανθρώπων, εξηγούν.

  • Ναι, μερικές φορές τα αεροπλάνα παθαίνουν βλάβες 

Αν και θα θέλαμε να πιστεύουμε ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή τα αεροπλάνα δεν παθαίνουν ποτέ βλάβες, ειδικά όταν εμείς είμαστε μέσα, όπως εξομολογούνται οι πιλότοι «ναι είναι αλήθεια, τα αεροπλάνα παθαίνουν βλάβες. Και μάλιστα πολλές».

Στις αναφορές τεχνικών βλαβών συμπεριλαμβάνονται διακοπές ρεύματος στο πιλοτήριο, βλάβες στην μπαταρία και άλλα παρόμοια.  Στην πλειονότητά τους, οι βλάβες αυτές, επισκευάζονται πριν τις πτήσεις ή διορθώνονται κατά τη διάρκειά της.

  • Η προσγείωση σκόπιμα μπορεί να είναι ανώμαλη 

Σχεδόν όλοι όσοι ταξιδεύουν με αεροπλάνα θα έχουν ζήσει μια ανώμαλη προσγείωση. Τώρα ήρθε η ώρα να μάθουν πως αυτό δεν συνέβη από κάποια εσφαλμένη εκτίμηση του πιλότου.

Υπάρχουν φορές που ο πιλότος προσγειώνει επίτηδες το αεροπλάνο «ανώμαλα» προκειμένου να αποτρέψει την ολίσθηση του αεροσκάφους. Ειδικά όταν βρέχει, το αεροπλάνο πρέπει να προσγειωθεί αρκετά ανώμαλα έτσι ώστε το νερό που βρίσκεται στον διάδρομο προσγείωσης να μη λειτουργήσει σαν «γυαλί» και γλιστρήσει πάνω του το αεροσκάφος.

  • Ναι, οι πιλότοι κοιμούνται κατά τη διάρκεια των πτήσεων 

Είναι ανησυχητικό να το σκέφτεσαι, αλλά ναι όντως συμβαίνει. Οι πιλότοι κοιμούνται κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ερευνα της Ενωσης Πιλότων το 2012 αποκάλυψε ότι περισσότεροι από τους μισούς πιλότους ανέφεραν ότι έχει τύχει να κοιμηθούν κατά τη διάρκεια πτήσης.

Και ενώ αυτό μας ακούγεται κάπως… ανησυχητικό, υπάρχουν περιπτώσεις που οι πιλότοι επιβάλλεται να κάνουν διάλειμμα και να πέσουν για ύπνο, για παράδειγμα όταν είναι συγκυβερνήτες σε μεγάλες πτήσεις.

Ο Πιρς Απλεγκαρθ, εκπρόσωπος της Βρετανικής Ενωσης Πιλότων μιλώντας στη Daily Mail εξήγησε: «Γενικά σε πτήσεις μικρότερες των 10 ωρών υπάρχουν μόνο δύο πιλότοι στο αεροσκάφος. Στις μεγαλύτερες πτήσεις υπάρχουν περισσότεροι πιλότοι έτσι ώστε να μπορούν εναλλάξ να κοιμούνται και να ξεκουράζονται».

  • Οι πτήσεις είναι ομαλότερες το πρωί 

Αν ανησυχείτε για τις αναταράξεις, τότε σίγουρα θα πρέπει να προτιμάτε τις πρωινές πτήσεις. Οι περισσότερες καταιγίδες ξεσπούν απογευματινές ώρες και γενικά το πρωί ο καιρός είναι καλύτερος, μιας και έχει καθαρίσει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι τα πρωινά είναι λιγότερο πιθανό να έρθει κανείς αντιμέτωπος με θυελλώδη καιρό.

Επίσης, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες (που επικρατούν κυρίως το πρωί) βοηθούν, γενικά, καθώς ο ζεστός αέρας μπορεί να προκαλέσει αναταράξεις.

  • Οι πιλότοι τρώνε διαφορετικά γεύματα 

Ναι, οι πιλότοι δεν διαμαρτύρονται ποτέ για το φαγητό τους επειδή απλά δεν είναι το ίδιο με αυτό που σερβίρεται στους υπολοίπους επιβάτες. Είτε είναι φαγητό που έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για το πλήρωμα, είτε αυτό που σερβίρεται και στους επιβάτες της Business Class.

Μάλιστα, για να μειωθεί ο κίνδυνος τροφικής δηλητηρίασης, κυβερνήτης και συγκυβερνήτης τρώνε διαφορετικά γεύματα.

  • Ολα τα αεροπλάνα έχουν χτυπηθεί από κεραυνό 

Πριν λίγο καιρό επιβάτης πτήσης της Korean Air Lines είχε απαθανατίσει τη στιγμή που κεραυνός χτύπησε το αεροσκάφος, ενώ ένα άλλο που πετούσε από τον Καναδά στην Ασία, πριν από ένα μήνα, έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Κύπρο λίγο αργότερα αφότου χτυπήθηκε από κεραυνό.

Περιστατικά σαν και αυτά, συμβαίνουν τουλάχιστον μια φορά το χρόνο σε κάθε αεροπλάνο. Ευτυχώς, προκαλούν από καθόλου έως ελάχιστη ζημιά.

  • Το οξυγόνο που υπάρχει φθάνει μόνο για 15 λεπτά 

Η μάσκα με το οξυγόνο που υπάρχει πάνω από κάθε κάθισμα, μπορεί να παρέχει οξυγόνο στους επιβάτες μόνο για 15 λεπτά. Και όμως, ο χρόνος αυτός φθάνει και εξασφαλίζει την ασφάλειά σας. Και αυτό γιατί ο πιλότος προλαβαίνει να κατεβάσει το αεροσκάφος σε χαμηλότερο υψόμετρο όπου όλοι μπορούν να αναπνέουν χωρίς να χρειάζονται οξυγόνο.

loading...

Be first to comment