FUN STORY

10 πράγματα που μάλλον ξέρεις λάθος για την οδήγηση στο χιόνι

By  | 

Πριν πας να βάλεις τις αλυσίδες στους τροχούς διάβασε τους παρακάτω δέκα μύθους που αφορούν την οδήγηση στο χιόνι για να είσαι έτοιμος.

Με το ABS θα φρενάρεις με ασφάλεια: Η αλήθεια είναι ότι λατρεύω το ABS και όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια όταν μιλάμε για οδήγηση στο δρόμο, αλλά όταν ο δρόμος είναι παγωμένος το ABS δε θα σε σώσει από το γλίστρημα! Το μυστικό εδώ είναι ένα και απλό: να φρενάρεις έγκαιρα και συχνά και θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Δε χρειάζεται να βγάλεις το χιόνι από τον ουρανό του αυτοκινήτου: Αν νομίζεις ότι το μόνο που χρειάζεται να καθαρίσεις για να οδηγήσεις με ασφάλεια είναι το εμπρός και πίσω τζάμι, τότε περίμενε μέχρι να χρειαστεί να φρενάρεις! Δε φαντάζομαι να χρειάζεται να σου πω περισσότερα εδώ. Έλα, δυο λεπτά δουλειά είναι, καθάρισε το να είσαι άρχοντας στο δρόμο.
01

Οι ‘Βόρειοι’ οδηγάει καλύτερα στο χιόνι: Μη με προκαλείς να σου δείξω video με Ρώσους να οδηγούν στο χιόνι! Όχι, δεν οδηγούν καλύτερα και στο λέω εκ πείρας, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εσύ δε πρέπει να είσαι προσεκτικός – και νταξ’ οι Ρώσοι είναι και λιγουλάκι καλύτεροι από σένα που βλέπεις χιόνι κάθε δέκα χρόνια όσο και να το κάνουμε, απλά στο πα για να σου ανεβάσω το ηθικό, πάμε παρακάτω.

Στο χιόνι πρέπει να βγάζουμε αέρα από τα λάστιχα: Βγάζουμε μολύβι και χαρτί για πρόχειρο διαγώνισμα – τι γίνεται όταν βγάζεις αέρα από τα λάστιχα; Έχεις μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής! Και τι θέλεις στο χιόνι για να μειώσεις την ολίσθηση; Μικρή επιφάνεια επαφής! Γιατί; Διότι η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ασκεί μεγαλύτερη πίεση και κρατώντας τον όγκο του χιονιού στην επιφάνεια επαφής σταθερό έχουμε μεγαλύτερη αύξηση θερμοκρασίας με αποτέλεσμα την σημειακή αλλαγή φάσης του πάγου σε νερό. Και τι κάνει το νερό κάτω από τα λάστιχα; Γλιστράει!

Τα πισωκίνητα δεν τα πανε καλά με το χιόνι: Με τα σωστά ελαστικά και προσεκτική οδήγηση τα πισωκίνητα είναι το ίδιο αξιόπιστα με όλα τα άλλα και στο χιόνι. Μην ακούω τέτοια τώρα…
02

Τα SUV είναι καλύτερα στο χιόνι: Ναι, τα SUV είναι καλύτερα σε off-road αλλά στην χιονισμένη Κηφισίας να σε δω όταν πηγαίνεις στο γραφείο με το SUV. To ότι είναι 4×4 και ψηλότερο δεν το κάνει αυτόματα καλύτερο στο χιόνι σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Δε χρειάζεται να προθερμάνεις τον κινητήρα: Εδώ σε πιάνω αδιάβαστο στην πραγματικότητα χρειάζονται μόλις 30 δευτερόλεπτα ώστε να αρχίσει να ρέει το καύσιμο λάδι με άνεση μέσα στον κινητήρα. Οι περισσότεροι από εμάς αφήνουμε την μηχανή να ζεσταθεί για περίπου 5 λεπτά και μετά ξεκινάμε. Δεν είναι μόνο το χαμένο καύσιμο αλλά σε βάθος χρόνου προκαλούμε ζημιά και στον κινητήρα. Τι ζημιά; Στο ρελαντί το αυτοκίνητο έχει πολύ πλούσιο μείγμα καυσίμου και με την πάροδο του χρόνου οι ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να μειώσει την απόδοση του κινητήρα.

Δεν χρειάζεσαι λάστιχα χιονιού: Ναι, όσο δε χρειάζεσαι προφυλακτικό σε one night stand! Μια φτηνή τετράδα λάστιχα χιονιού είναι η καλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις για την ασφάλειά σου σε ένα βαρύ χειμώνα. Βάλε ότι θες, ακόμη και πάντως καιρού θα κάνουν δουλειά αλλά αν έχεις λάστιχα χαμηλού προφίλ στο τουμπανάκι σου καλό θα ήταν να το ξανασκεφτείς πριν βγεις στο χιόνι
03

Τα 4×4 είναι καλύτερα στο χιόνι: Προσπαθώ τόση ώρα να στο πω με τρόπο, αλλά τώρα δεν έχω άλλη επιλογή. Τα πράγματα είναι απλά, ναι τα 4×4 είναι καλύτερα στο χιόνι, αλλά στο χιόνι δε μετράει το αυτοκίνητο τόσο όσο μετράει ο οδηγός! Συνεννοηθήκαμε; Και αυτό μας πάει και στον τελευταίο μύθο.

Το αμάξι σου θα αναλάβει να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση: Αν έχεις δέκα πόντους απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό αυτοκίνητο, όσο καλός οδηγός και να είσαι, ότι αυτοκίνητο και να έχεις, και ότι λάστιχα και αν φοράς (και ακόμη και αν έχεις βγάλει το χιόνι από τον ουρανό) δε σε γλιτώνει ούτε θαύμα από το τρακάρισμα. Κοινή λογική, προσεκτική οδήγηση και ετοιμότητα είναι τα μυστικά της επιτυχίας στην οδήγηση στο χιόνι και άσε τους άλλους να το παίζουν ειδικοί.
Πηγή entypwsiako.com

Διαβάστε περισσότερα.

Loading...