Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι λίγες οι φορές που κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις, γι’αυτό ποτέ δεν πρέπει να γίνεται η αγορά με τυφλή εμπιστοσύνη προς τον πωλητή, αλλά πάντα με έναν σωστό έλεγχο από ειδικούς.
Πως αρχίζεις; Κατ’ αρχήν από το εσωτερικό. Κάθισμα οδηγού, τιμόνι, λεβιές ταχυτήτων, πεντάλ και πατάκια είναι αυτά που συνήθως φθείρονται πρώτα. Αυτοκίνητα με λιωμένο τιμόνι ή λεβιέ δεν νοείται να έχουν 40.000 και 50.000 χλμ. στο κοντέρ, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να σου κινήσει τις υποψίες. Στο άλλο άκρο, ένα αχρησιμοποίητο και αλέκιαστο δερμάτινο λευκό σαλόνι με 55.000 χλμ. στο κοντέρ δεν είναι επίσης λογικό, ειδικά αν συνοδεύεται από τη φράση «το αμάξι είναι μαμά, ήρθε από Γερμανία, εκεί έχουν άλλα δέρματα…»
Συνεχίζουμε με το βιβλίο service, το οποίο ο μηχανικός της Spotmechanic θα ελέγξει αν έχει σφραγίδες επίσημου ή εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου και θα στο βγάλει φωτογραφίες. Όλα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να διαθέτουν πρόγραμμα εργασιών service. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην έχει τηρηθεί σωστά, αλλά όπως και να έχει είναι μία καλή ένδειξη. Το βιβλίο service πρέπει να έχει συμπληρωμένα τα στοιχεία του αυτοκινήτου (πινακίδα, αριθμό πλαισίου), όπου ψάχνεις για σφραγίδες, εργασίες, χιλιόμετρα, αποδείξεις εργασιών (αν υπάρχουν).
Κάποιες συμβουλές:
Δες τα χιλιόμετρα και τα χρονολογικά διαστήματα μεταξύ των service/εργασιών. Βγάζει νόημα ένα αυτοκίνητο να έχει το πρώτο service των 20.000 χλμ ενάμιση χρόνο μετά την αγορά, και το επόμενο των 40.000 χλμ 4-5 χρόνια μετά; Μάλλον όχι, εκτός και αν υπάρχει μία πολύ καλή δικαιολογία (πάντα υπάρχει μία) που να είναι όμως απόλυτα πιστευτή από τη μεριά σου!
Μη διστάσεις να πάρεις τηλέφωνο την αντιπροσωπεία της οποίας τη σφραγίδα βλέπεις πάνω στο βιβλίο service. Ζήτα τους επιβεβαίωση για το τι είδους εργασίες έγιναν και στα πόσα χιλιόμετρα. Αν ακούσεις ότι «έπεσε κεραυνός και κατέστρεψε κάποια μόνο από τα αρχεία μας, όχι όλα…» οπότε δεν βρίσκουν το αυτοκίνητο, εκεί θα αρχίσεις να ανησυχείς.
Εδώ θέλει χρόνο από τη μεριά σου. Δες τις εργασίες που έχουν γίνει και τα αναλώσιμα που άλλαξαν, δες τα χιλιόμετρα στα οποία έγιναν οι εργασίες, και κάνε αντιπαραβολή με το επίσημο πρόγραμμα service της αντιπροσωπείας (υπάρχει στα εγχειρίδια του αυτοκινήτου, το βρίσκεις εύκολα και στο internet).
Κάποια γρήγορα πράγματα που μπορεί να σε βοηθήσουν να γλιτώσεις χρόνο είναι τα εξής:
Μία αντλία (τρόμπα) νερού συνήθως δεν αλλάζεται πριν τις 100.000 χλμ. (κατά μέσο όρο), άρα δύσκολα μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει καινούργια/αλλαγμένη αντλία νερού να έχει και 50.000 χλμ. στο κοντέρ
Το service χρονισμού του ιμάντα (για όποια αυτοκίνητα δεν έχουν καδένα) γίνεται από τις 80.000 χλμ. και άνω στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Μην προσπαθούν να σας πείσουν ότι πραγματοποιήθηκε λόγω ακινησίας σε λιγότερα, δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς ακινητοποιημένα στα γκαράζ.
Συνεχίζουμε με το επόμενο σημείο που μας δίνει καλές πληροφορίες, τα ελαστικά.
Η πραγματικότητα λέει ότι πολλοί ιδιοκτήτες καλύπτουν 40.000-50.000 χλμ. με ένα σετ ελαστικών, ειδικά που τώρα οι εποχές είναι οικονομικά δύσκολες
Τα ελαστικά έχουν μέσο όρο ζωής τα 4 χρόνια, αν και πολλοί ιδιοκτήτες τα κρατούν και πάνω από 5 έτη.
Το πέλμα του ελαστικού δείχνει και τη φθορά του (όσο χρησιμοποιείται τόσο μειώνεται το βάθος των αυλακώσεων), 2,5-3 χιλιοστά αποτελούν συνήθως το όριο κάτω από το οποίο ένα ελαστικό χρειάζεται σύντομα αλλαγή, ενώ η νομοθεσία ορίζει τα 1.6 χιλιοστά ως κατώτατο επιτρεπόμενο όριο.
Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο είναι του 2007, φοράει λάστιχα του 2011 και βρίσκονται στο τέλος της ζωής τους (βάσει μέτρησης πέλματος) δεν θα έπρεπε να έχει κάτω από 75.000 χλμ στο κοντέρ. Από την άλλη, αν το όχημα έχει 20.000 χλμ. στο κοντέρ και δεν φοράει τα λάστιχα του κατασκευαστή τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα. Ακόμα και σε περίπτωση ατυχήματος/σκισίματος, οι ιδιοκτήτες αλλάζουν συνήθως τα 2 από τα 4 ελαστικά, όχι και τα 4 (το βλέπουμε πολύ συχνά). Επίσης δικαιολογίες τύπου «τα λάστιχα ήταν κόκκαλο και τα άλλαξα» μην αφήσεις να σε επηρεάσουν.
Τα φρένα είναι ακόμα ένα μέρος του αυτοκινήτου που μας δίνει εικόνα των χιλιομέτρων. Όχι τόσο τα τακάκια, τα οποία αλλάζουν σε μικρά διαστήματα, αλλά οι δίσκοι. Λόγω της φύσης τους, οι δίσκοι αντέχουν για πολλά χιλιόμετρα αν έχουν συντηρηθεί σωστά (κυρίως αν τα τακάκια αλλάζουν στην ώρα τους), με την πλειονότητα των αυτοκινήτων να κινούνται στα 80-130.000 χλμ ζωής. Επίσης ολοκαίνουριοι δίσκοι στα 40.000-50.000 χλμ πάλι δεν έχει λογική, εκτός και αν ήταν μία aftermarket βελτίωση που τοποθετήθηκε εκ των υστέρων.
Τέλος, δεν παραλείπουμε το αμάξωμα. Εδώ δίνουμε προσοχή σε τυχόν ξεφλουδίσματα/διαβρώσεις που παρουσιάζει το χρώμα σε διάφορα σημεία του οχήματος. Το ξεφλούδισμα μπορεί να οφείλεται στη χρόνια πολυκαιρία ή σε μία επισκευή που δεν έχει γίνει σωστά (π.χ. εκτεταμένος στόκος για επισκευή ζημιάς).
FacebookTwitter Google Πηγή: entypwsiako.com/ | Tο διαβάσαμε εδώ