Με αφορμή τον πρόσφατο “Θάνατο” του αγαπημένου σε όλους Κάρλο Πεντερσόλι έχουμε ένα σύντομο βιογραφικό και μερικά βιντεάκια που μας προσφέρανε αφθονη δράση, ξύλο με την “φορεσιά” μιας κωμωδίας!
Ο δημοφιλέστατος άλλοτε καλτ ήρωας δράσης και πρωταγωνιστής τόσων και τόσων σπαγγέτι γουέστερν, που με το άλλο του μισό Τέρενς Χιλ πρέπει να έχουν δείρει περισσότερο κόσμο και από τον Σταλόνε, Σβαρτσενέγκερ και Βαν Νταμ μαζί, ήταν πολλά περισσότερα από την πληθωρική κινηματογραφική καρικατούρα που τον λατρέψαμε.
Γιατί μπορεί να τον γνωρίσαμε ως τον χειροδύναμο, ρωμαλέο και γενειοφόρο Μπαντ Σπένσερ σε ταινίες δράσης της δεκαετίας του 1960 και του 1970, στην πραγματικότητα όμως δεν ξέρουμε τίποτα γι’ αυτόν.
Η υπέρτατα καλτ μορφή του παγκόσμιου σινεμά δεν λεγόταν καν Μπαντ Σπένσερ αλλά Κάρλο Πεντερσόλι και ήταν ιταλός πρωταθλητής κολύμβησης! Πώς είπατε; Ω ναι, ήταν κολυμβητής παγκοσμίου φήμης πριν περάσει στην κινηματογραφική αθανασία με τη δύναμη της μπουνιάς του (και την ακόρεστη όρεξή του φυσικά).
Αν και τις πλέον ένδοξες στιγμές του στο μεγάλο πανί έμελλε να τις γνωρίσει όταν έγινε δίδυμο με τον άλλο αχτύπητο της παρέας, τον Τέρενς Χιλ, σχηματίζοντας ένα ανάλαφρο μεν, δυνατότατο δε ντουέτο που απογειώθηκε σε περισσότερες από 20 ταινίες στη δεκαετία του 1970.
Μετά το 1983 ωστόσο η καριέρα του πήρε την κάτω βόλτα, αν και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 έμελλε να λάμψει και πάλι, πλέον βέβαια από τους τηλεοπτικούς δέκτες (στην αστυνομική σειρά με διεθνή απήχηση «Extralarge»).
Για να δούμε όμως ποιος ήταν τελικά ο Κάρλο Πεντερσόλι που ο κόσμος έμαθε ως Μπαντ Σπένσερ…
Πρώτα χρόνια και κολυμβητικά μετάλλια
Ο Κάρλο Πεντερσόλι γεννιέται στις 31 Οκτωβρίου 1929 στη Νάπολι και πέφτει από την πρώτη στιγμή της ζωής του στην πισίνα. Οι διακρίσεις του θηριώδους κολυμβητή (1,93 ύψος!) αρχίζουν να πέφτουν βροχή σχεδόν από την αρχή. Γίνεται έτσι ο πρώτος Ίταλός (19 Σεπτεμβρίου 1950) που κολύμπησε ποτέ τα 100 μέτρα ελεύθερο σε λιγότερο από ένα λεπτό (59,5 δευτερόλεπτα), κερδίζοντας σειρά πρωταθλημάτων στη χώρα του και γράφοντας ακόμα και παγκόσμια ρεκόρ.
Το 1951 κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στα 100 μέτρα ελεύθερο στους Μεσογειακούς Αγώνες και σειρά είχαν κατόπιν οι Θερινοί Ολυμπιακοί του Ελσίνκι το 1952, στους οποίους έφτασε μέχρι τα ημιτελικά στο ίδιο αγώνισμα. Τέσσερα χρόνια αργότερα, στους Ολυμπιακούς της Μελβούρνης, έφτασε πάλι μέχρι την ημιτελική φάση, αν και πλέον το γύρισε στο πόλο.
Με το οποίο γνώρισε επίσης πολλές επιτυχίες, καθώς η πισίνα ήταν το στοιχείο του: κατέκτησε το πρωτάθλημα Ιταλίας το 1954 με την ομάδα της Λάτσιο! Αν και για άγνωστο λόγο η αθλητική του καριέρα πήρε απρόοπτο τέλος το 1957.
Το 1960 παντρεύτηκε την αγαπημένη του Μαρία Αμάτο, με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά, τον Τζουζέπε (1961), την Κριστίν (1962) και την Ντιαμάντε (1967).
Με την καριέρα του στην πισίνα να είναι πλέον παρελθόν, ο Κάρλο βάζει σκοπό να σπουδάσει και παίρνει πράγματι πτυχίο στα νομικά, αν και μέχρι να ολοκληρώσει τις σπουδές του είχε ήδη κολλήσει το μικρόβιο της υποκριτικής. Ταυτοχρόνως, σε μια εντελώς άγνωστη πτυχή της ζωής του, ήταν στα νιάτα του και δαιμόνιος εφευρέτης, κατοχυρώνοντας ουκ ολίγες πατέντες στην Ιταλία!
Την ίδια εποχή, μια περίοδο πειραματισμών, παίρνει δίπλωμα πιλότου τόσο για αεροπλάνο όσο και ελικόπτερο…
Υποκριτική καριέρα
Ο πρώτος ρόλος του Κάρλο ήταν κομπαρσιλίκι μεν, σε ιστορικότατη δε ταινία: εμφανίζεται ως μέλος της πραιτοριανής φρουράς στο σπουδαίο «Quo Vadis», το οποίο γυρίστηκε στην Ιταλία το 1951. Η επιβλητική του θωριά με το 1,93 ύψος αλλά και η εξαιρετική σωματική του διάπλαση του εξασφάλισαν αρκετούς ρόλους στη δεκαετία του 1950 και τις αρχές του 1960, αν και ήταν πάντα σε μικρές παραγωγές τοπικού βεληνεκούς που δεν γνώρισαν δόξα εκτός Ιταλίας.
Η κίνηση-ματ στην καριέρα του ήρθε το 1967, όταν άλλαξε το ιταλικότατο Κάρλο Πεντερσόλι για το αμερικανικότατο Μπαντ Σπένσερ: «Σπένσερ» από τον αγαπημένο του ηθοποιό Σπένσερ Τρέισι και «Μπαντ» από την εξίσου αγαπημένη του μπίρα, την Budweiser! Ο ίδιος έβρισκε μάλιστα χαριτωμένο να αναγκάζει τον κόσμο να τον αποκαλεί «Μπαντ» παρά το επιβλητικό του παράστημα.
Η κίνηση αποδεικνύεται μαγική και σύντομα οι ρόλοι πέφτουν βροχή, βρίσκοντας θέση στο ιταλικό είδος του σπαγγέτι γουέστερν. Αν και η μεγάλη του στιγμή θα ερχόταν την αμέσως επόμενη χρονιά, όταν γνώρισε τον άλλο ιταλό φέρελπι ηθοποιό Μάριο Τζιρότι, ο οποίος θα έμενε επίσης γνωστός με το παρατσούκλι του, ως Τέρενς Χιλ δηλαδή…
Μπάντ Σπένσερ-Τέρενς Χιλ
Ο Μπαντ Σπένσερ γνώρισε τον Τέρενς Χιλ στα γυρίσματα ενός σπαγγέτι γουέστερν και η χημεία των δυο ηθοποιών ταίριαξε αμέσως. Κάτι που αναγνώρισε αυτόματα η ιταλική κινηματογραφία και άρχισε να τους χρησιμοποιεί ως θεότρελο δίδυμο που σπάει τους κακούς στο ξύλο!
Πρώτη ξεκαρδιστική ταινία των δυο τους, το σπαγγέτι γουέστερν «God Forgives, I Don’t!» του 1968…
Ακολουθεί η παγκόσμια επιτυχία «I quattro dell’Ave Maria» του 1968 και το γνωστότατο «Το όνομά μου είναι Τρινιτά» του 1970, το οποίο καθιερώνει το δίδυμο στα πέρατα του κόσμου…
Η κινηματογραφική δουλειά τους ακολουθεί την ίδια πεπατημένη: θεότρελοι ρόλοι με εξωφρενική πλοκή στα όρια του γελοίου, θανατηφόρες ατάκες, κάθε είδους κλισέ και ξύλο φυσικά, πολύ ξύλο!
Τα αεροπλανικά χαστούκια του Μπαντ Σπένσερ λατρεύονται από όλους, καθώς η ταχύτητα αστραπής της σφαλιάρας του δεν έχει κινηματογραφικό ταίρι. Οι κακοί πέφτουν από τις σφαλιάρες του δυο-δυο…
Όσο για τα σενάρια, σωστές καταστροφές: το δίδυμο κυνηγά εμπόρους ναρκωτικών, μεταμφιέζεται σε ό,τι μπορεί και δεν μπορεί να φανταστεί κανείς (ακόμα και σε ιεραπόστολους), μένει σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία, καμακώνει τα πιο φίνα μωρά, πιλοτάρει ελικόπτερα και αεροπλάνα, καταστρέφει περιπολικά και μαγαζιά σε ανελέητες καταδιώξεις και δεν μένει τίποτα όρθιο!
Χαμός κυριολεκτικά. Και βέβαια ο εύσωμος Μπαντ κατασπαράζει πάντα δυο-τρία πιάτα φαγητό στην καθισιά του…
Οι κριτικοί του κινηματογράφου κάνουν λόγο για κλισέ αντιγραφή του άλλου ξακουστού διδύμου, του «Χοντρού-Λιγνού», αν και οι Μπαντ Σπένσερ και Τέρενς Χιλ συνεχίζουν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά, να δημιουργούν σχολή. Σχολή καρπαζιάς φυσικά…
Αποτέλεσμα; Το εξωφρενικό δίδυμο να κάνει περισσότερες από 18 ταινίες μαζί και να γίνει ανάρπαστο στην Ευρώπη. Δεν είναι όλα φυσικά σπαγγέτι γουέστερν, καθώς πέρασαν με την ίδια ευκολία στο κλωστομπουνίδι και σε ταινίες δράσης.
Από τις οποίες ξεχωρίζουμε τα «Watch Out, We’re Mad» (1974), «Odds and Evens» (1978) και «Who Finds a Friend, Finds a Treasure» (1981)…
Ο Σπένσερ συνεργάστηκε σε πολλά φιλμ στο σενάριο και η βάση των θαυμαστών του στο ευρωπαϊκό έδαφος ήταν τεράστια, όπως ξέρουμε καλά εξάλλου και εμείς στην Ελλάδα…
Πηγη: newsbeast.gr