Τα ελαστικά του μέλλοντος δεν τρυπάνε , δεν σκάνε και αντέχουν πολύ... [ΒΙΝΤΕΟ]

Καλά είναι τα αυτόνομα αυτοκίνητα, με τα εξειδικευμένα συστήματα ελέγχου και πλοήγησης. Καλές είναι και οι μοντέρνες, σχεδόν διαστημικές γραμμές των νέων μοντέλων αυτοκινήτων. Ομως, δίχως τις ρόδες τίποτα δεν μπορεί να κινηθεί. Η αυτοκινητοβιομηχανία, στο σύνολό της, ενδιαφέρεται τα μάλα για όλα τα εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου και θαρρεί κανείς πως αφήνει στην άκρη τον τομέα των ελαστικών.

Ισως διότι όλοι είναι πεπεισμένοι ότι μια ρόδα είναι… μια ρόδα και τίποτα περισσότερο.Κι όμως, μια ρόδα δεν θα είναι πάντα όπως την γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας ελαστικών Goodyear, Κιθ Πράις, κάνει μια μικρή νύξη για το πώς μπορεί να είναι στο μέλλον τα ελαστικά. «Δεν προσπαθούμε να προβλέψουμε το μέλλον, αλλά, όντως, εξετάζουμε πώς θα είναι τα επόμενα χρόνια στον τομέα της κίνησης».

big-geneve-2016-pneu-goodyear-360

Τα πλεονεκτήματα αυτού του σχεδιασμού είναι ότι αυτόνομο αμάξι θα μπορεί να κινείται από διαφορετικές γωνίες και κατευθύνσεις που μέχρι τώρα κανένα άλλο δεν μπορούσε να κάνει. Η ρόδα δεν θα κυλάει, αλλά θα στριφογυρίζει και φυσικά η αλλαγή είναι ευδιάκριτη. Οπως λένε οι τεχνικοί της Goodyear στο βρετανικό δίκτυο BBC, αυτές τις μανούβρες δεν μπορεί με τίποτα να της κάνει ένα σημερινό αυτοκίνητο με τα ελαστικά που φέρει πάνω του.

Βέβαια, υπάρχουν και προβλήματα που μένει αποδειχθεί ότι μπορούν να επιλυθούν. Μια σφαίρα δεν έχει κεντρικό άξονα ως εκ τούτου δεν μπορεί να θέσει σε κίνηση ένα όχημα ή ένα σύστημα μετάδοσης. Αυτό το λάστιχο θα προσπαθήσει να ξεπεράσει τον σκόπελο με τη χρήση μαγνητικής αιώρησης. Πρόκειται για τεχνολογία που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή σε ειδικές περιπτώσεις στα τρένα, αλλά οι τεχνικοί της Goodyear προσπαθούν να κάνουν τις απαραίτητες συσχετίσεις.

p03lxq1g
Εμπνευση αποτέλεσε η φύση και τα κοράλλια

Η έμπνευση για την κατασκευή αυτού του είδους ελαστικού ήρθε από την ίδια τη φύση. Οι ειδικοί της εταιρείας μελέτησαν και τύπωσαν σε τρισδιάστατα σχέδια τις σπείρες των εγκεφάλων των κοραλλιών που βρίσκονται στα βάθη της θάλασσας. Το Eagle-360 θα είναι ένα λάστιχο που θα γίνεται πολύ μαλακό σε υγρές συνθήκες και θα σκληραίνει όταν στεγνώσει.

Φυσικά, όλα αυτά είναι σχέδια επί χάρτου και εργαστηρίου. Γι’ αυτό και οι υπεύθυνοι της εταιρείας σημειώνουν πως το τελικό προϊόν θα διαφέρει αρκετά από αυτό που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης. Ωστόσο, αναφέρουν με νόημα ότι πολλά από αυτά που έχουν σχεδιάσει και μελετήσει θα υπάρχουν στο νέο είδους ελαστικού που θα παρουσιάσουν τις επόμενες δεκαετίες και θα μπορούν να υποστηρίξουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος.